An. Bir 18th, 2024
Finansų valdymas

Verslo finansų valdymas yra labai svarbus norint užtikrinti sklandžią įmonės veiklą ir priimti pagrįstus sprendimus. Jei nesirūpinsite savo mažosios įmonės finansais, galite prarasti vertingus mokesčių atskaitymus, turėti problemų dėl paskolų gavimo ir priimti verslo sprendimus, kurie sukels dar daugiau problemų.

Jei esate pasirengę pradėti geriau valdyti verslo finansus, šiame vadove rasite septynis patarimus, kaip susitvarkyti ir sukurti pagrindą verslui augti.

  • Atskirkite verslo ir asmeninius finansus
  • Mokėkite sau atlyginimą
  • Pradėkite tvarkyti reikiamus finansinius dokumentus
  • Laikykitės geriausios apskaitos praktikos

Atskirkite verslo ir asmeninius finansus

Daugelis naujų smulkiojo verslo savininkų verslo išlaidoms padengti naudoja savo asmenines kredito korteles, o verslo pajamas perveda į savo asmenines atsiskaitomąsias sąskaitas. Nors iš pradžių tai gali būti patogu, tai gali sukelti rimtų sunkumų.

Pavyzdžiui, Mokesčių inspekcija leidžia verslo savininkams atskaityti su verslu susijusias išlaidas, pavyzdžiui, verslo kelionių ir tiekimo išlaidas. Tačiau šiems atskaitymams pagrįsti turite pateikti tinkamus dokumentus. Jei IRS atliks jūsų deklaracijos auditą, o jūs neturėsite aiškių dokumentų, rodančių, kurios operacijos buvo susijusios su verslu, o kurios – asmeninės, galite prarasti teisę į šiuos atskaitymus.

Kad išvengtumėte šio galvos skausmo, atidarykite verslo banko sąskaitą. Paprastai galite rasti tokią sąskaitą, kurioje siūlomi nemokami čekiai, nėra mėnesinių aptarnavimo mokesčių ir neribojamas operacijų skaičius.

Mokėkite sau atlyginimą

Būdami smulkiojo verslo savininkai, galite sau mokėti paskutinį atlyginimą arba net visiškai atsisakyti darbo užmokesčio, kad sutaupytumėte grynųjų pinigų ir daugiau jų galėtumėte skirti verslui plėtoti. Tačiau atlyginimo mokėjimas sau nuo pat pradžių – net jei tai tik keli šimtai dolerių per mėnesį – turi privalumų, kurių negalite sau leisti praleisti. Pirma, tai padeda apmokėti asmenines išlaidas ir kaupti santaupas. Tai labai svarbu, jei verslas nepasiteisintų.

Tai, kaip mokėsite sau atlyginimą, priklauso nuo to, kokia jūsų verslo struktūra, todėl pasitarkite su buhalteriu arba pasidomėkite, ar mokate atlyginimą, ar ne.

Pradėkite nuo reikiamų finansinių dokumentų

Smulkiojo verslo finansinės ataskaitos gali suteikti daug informacijos apie jūsų verslo finansinę būklę. Yra trys pagrindinės finansinės ataskaitos, kurias turėtumėte žinoti.

Balansas

Balansas parodo, ką jūsų įmonė turi (turtas) ir ką skolinga (įsipareigojimai) tam tikru metu. Jame taip pat parodytas nuosavas kapitalas – turto ir įsipareigojimų skirtumas, t. y. pinigų suma, kuri liktų pardavus visą verslo turtą ir padengus visas verslo skolas.

Balanso duomenis naudojate norėdami nustatyti, ar jūsų verslas gali apmokėti sąskaitas, ir suprasti, ar galite įsigyti papildomo turto arba imti paskolas.

Pelno (nuostolių) ataskaita

Pelno ir nuostolių ataskaitoje, dar vadinamoje pelno (nuostolių) ataskaita, parodomos jūsų verslo pajamos, išlaidos ir pelnas arba nuostolis per tam tikrą laikotarpį – paprastai per mėnesį, ketvirtį arba metus.

Pinigų srautų ataskaita

Pinigų srautų ataskaitoje apibendrinami pinigai, kurie per tam tikrą laikotarpį įplaukė į jūsų verslą ir iš jo išplaukė. Pinigų srautų ataskaitos analizė gali padėti nustatyti, kiek grynųjų pinigų turite sąskaitoms apmokėti ir verslui plėtoti.

Laikykitės geriausios apskaitos praktikos

Vienas pirmųjų finansinių sprendimų, kuriuos turite priimti savo versle, yra pasirinkimas tarp grynųjų pinigų ir kaupimo principų apskaitos.

Pinigų apskaita grindžiama jūsų įmonės veikla grynaisiais pinigais. Ji registruoja pajamas, kai pinigai įplaukia, ir išlaidas, kai pinigai išplaukia. Apskaita pagal kaupimo principą yra sudėtingesnė, nes joje pajamos apskaitomos tada, kai uždirbamos, o sąnaudos – tada, kai patiriamos, neatsižvelgiant į tai, kada pinigai pereina iš rankų į rankas.

Pasirinkite apskaitos programinę įrangą

Kai kurios įmonės mažos įmonės finansus gali tvarkyti užrašų knygutėje ar skaičiuoklėje, tačiau apskaitos programinė įranga gali padėti racionalizuoti įmonės finansus ir gerokai palengvinti pajamų ir išlaidų stebėjimą. Be to, jūsų buhalteris bus laimingesnis, kai mokesčių mokėjimo metu gaus tvarkingas verslo finansines ataskaitas, o ne dėžę kvitų.

Nebūtinai turite samdyti nuolatinį buhalterį. Jei norite išlaikyti mažas išlaidas, apsvarstykite galimybę užsakomąsias paslaugas teikti kitam asmeniui, kuris galėtų skirti porą valandų per mėnesį jūsų „pasidaryk pats“ buhalterinei apskaitai peržiūrėti ir teikti strateginius patarimus. Verslui augant, visada galite išplėsti jo paslaugų spektrą ir gauti pagalbą darbo užmokesčio, inventoriaus, pinigų srautų valdymo ir kitose srityse.