Kt. Gru 12th, 2024
Pasiruošimas recesijai

Recesijos būgnas skamba garsiai ir vis garsiau. Iš tiesų, kaip rašoma naujausiame „Fiat Wealth Management” tinklaraščio įraše, šiuo metu matome penkis įtikinamus įrodymus, kad JAV artėja recesija. Šie požymiai yra šie:

  1. Didėjančios palūkanų normos.

1980 m., t. y. kitu laikotarpiu, kai matėme infliacijos siautėjimą, FED panašiai padidino palūkanų normas. Rezultatas? Recesija, kuri buvo didžiausias ekonomikos nuosmukis nuo Antrojo pasaulinio karo laikų.

  1. Mažėjanti namų vertė.

Praėjusią vasarą įkaitusi nekilnojamojo turto rinka yra tik užgesusi žiežirba. „Business Insider” teigimu, būsto kainos krito sparčiausiai per 15 metų.

  1. Didėjantis nedarbo lygis.

Per pastaruosius metus nedarbas padidėjo puse procentinio punkto, o tai, kaip pažymi „Fiat” tinklaraštis, yra rimtas rodiklis, kad „šalis ritasi į recesiją”.

  1. Akcijų rinkos nepastovumas.

Norite nerimauti? Įsidėmėkite tai: Investor Place praneša, kad 2022 m. buvo „ketvirti prasčiausi metai akcijų rinkos istorijoje… per metus rinka smuko 23,3 %”.

  1. Mažėjantis vartotojų pasitikėjimas.

Vartotojų pasitikėjimas šiais metais sumažėjo apie 30 %. Klausimas nebėra, ar artėja recesija – ji atrodo neišvengiama.
Veikiau klausimas, kaip jūs ir jūsų verslas ketinate į ją reaguoti? Norėčiau pasiūlyti, kad sumanus verslininkas jau dabar pasiruoštų artėjančiam nuosmukiui.

Kaip tai galėtų atrodyti?


Kaip gerai žinote, nuosmukio metu žmonės išleidžia mažiau. Tai ypač aktualu Amerikoje, kur, pasak Ekonominės analizės biuro, „vartotojų išlaidos yra svarbiausia JAV ekonomikos varomoji jėga”.

Atsižvelgdamos į tai, mažosios įmonės privalo pasirengti tam, kas atrodo neišvengiama. Štai keturi protingi būdai, kaip apsaugoti savo verslą nuo nuosmukio.

Sumažinkite pridėtines išlaidas.

Mažinti išlaidas yra protinga, ypač sunkmečiu. Gera žinia ta, kad yra daugybė būdų, kaip tai padaryti, bet pirmiausia – įspėjimas:

Sumažinkite išlaidas naudodami skalpelį, o ne kapoklę.

Turiu omenyje, kad mažindami išlaidas norite būti strategiški ir tikslūs, o ne, tarkime, paskelbti atmintinę, kurioje būtų skelbiama: „Visi skyriai turi sumažinti išlaidas 15 proc.”.

Mažinti, pavyzdžiui, rinkodaros išlaidas yra būtent tai, ko nereikėtų daryti. Patarčiau išlaikyti, o ne plėsti tas eilutes, kurios greičiausiai padės atlaikyti audrą.

Verčiau stenkitės mažinti išlaidas toms sritims, kuriose skausmas bus mažesnis, o sutaupytos lėšos bus labiau juntamos, pvz:

  • Nuomos mokesčio sumažinimas.

Persikelkite į naują būstą arba pagrasinkite persikelti. Šiuo metu, kai biurai tuštėja, mokus nuomininkas yra vertinga prekė. Pasinaudokite tuo. Arba dabartinis nuomotojas (nenoromis) sumažins nuomos mokestį, arba jūs rasite naują, kuris galės jums pasiūlyti geresnį pasiūlymą.

  • Pardavėjų sutarčių peržiūra.

Galioja ta pati taisyklė. Mokantys klientai dabar yra brangūs, o per nuosmukį jų kaina tik didės. Pasinaudokite tuo ir iš naujo derėkitės dėl sutarčių arba ieškokite pigesnių alternatyvų.

  • Atlikite visos įmonės išlaidų auditą.

Paprašykite darbuotojų nurodyti vietas, kuriose jie pastebi švaistymą; galite lažintis, kad jie žino tokių, kurių jūs nežinote. Už geriausias idėjas apdovanokite.

Išlaidų mažinimas dabar atneš daug naudos vėliau, kai verslas sulėtės.

Rinkitės ir dar kartą rinkitės.

Ar prisimenate tą seną, klasikinį Seinfeldo serialo epizodą, kuriame Džordžas sužino, kad jei jis „daro priešingai” nei jo prigimtiniai instinktai, viskas pavyksta geriau?

Taip ir jūs čia turėtumėte daryti.

Darykite priešingai.

Štai ką turiu omenyje: Nuosmukio laikais mažos įmonės savininkas ar vadovas dažnai linkęs atsitraukti, sumažinti išlaidas. Tai prasminga. Juk kai klientai išleidžia mažiau, mažėja pajamos, o kai mažėja pajamos, mažėja ir biudžetas. Dėl to atsargumas atrodo, kad reikia elgtis apdairiai.

Tačiau taip nėra – bent jau rinkodaros srityje.

Ką sako ne kas kitas, o Warrenas Buffetas? „Pirkite, kai visi kiti parduoda, ir parduokite, kai visi kiti perka.”

Jis sako, kad reikia elgtis priešingai.

Kodėl? Todėl, kad nuosmukio metu galimybių yra daug. Kai konkurentų skaičius mažėja, jūs galite perimti jų klientus, pasitelkę gudrią rinkodarą. Atminkite, kad šiandien rinkodara nebūtinai turi būti brangi. Mokėjimas už paspaudimą, socialinės žiniasklaidos rinkodara ir skaitmeninė rinkodara yra gana nebrangūs.

Ieškokite strateginių partnerysčių.

Dar viena augimo strategija, kuri šiuo metu gali būti ypač veiksminga, – ieškoti naujų strateginių partnerysčių. Bendros įmonės susivienijimas su suderinama įmone turi daugybę privalumų, įskaitant šiuos:

  • išlaidos gali sumažėti perpus.
  • Galite geriau susipažinti su naujomis rinkomis ir potencialiais klientais.
  • Užmezgami nauji ryšiai.

Ieškodami, rasdami ir įgyvendindami naują planą su nauju partneriu, galite pasiekti visiškai naują auditoriją, o kita įmonė padengia pusę išlaidų. Dabar tai tikrai yra recesijos laikotarpiu abipusiai naudingas rezultatas.

Apdovanokite puikius klientus ir atleiskite blogus.

Paskutinis būdas užtikrinti sėkmę – sutelkti dėmesį į geriausius ir pelningiausius klientus. Ir tuo pat metu stenkitės atsikratyti neefektyvių klientų.

Atlikite 80-20 analizę. Kas yra 20 proc. svarbiausių jūsų klientų, kurie generuoja didžiąją dalį jūsų pajamų? Kad ir kas jie būtų, pasirūpinkite jais. Apipilkite juos meile, pasiūlymais ir padėkomis. Ir atvirkščiai, apsvarstykite galimybę nutraukti ryšius su sunkiais klientais.

Didelio kliento gyvavimo trukmės vertė yra nemaža. Jūs tai žinote. Jie taip pat žino. Elgdamiesi su jais kaip su svarbiausiais asmenimis, jūs nueisite ilgą kelią, kad užtikrintumėte ilgalaikę savo sėkmę ir jų lojalumą.

Jei rūpinsitės jais, jie rūpinsis jumis.

Kokia galutinė išvada?
Žinoma, nuosmukiai gali būti baisūs. Mano patarimas – paversti šią emociją atvirkščia ir kovoti su ja.

Tai ne baisu – tai įdomu!