Št. Spa 5th, 2024
Lyderiškumas versle

Ar kada nors ėjote į maisto prekių parduotuvę, įsivaizdavote stovėjimo vietą ir tik pasukę už kampo pamatėte tobulą vietą? Tai galime pavadinti sėkme, o tiems, kurie tiki visatos galia, tai būtų kažkas paslaptingesnio nei sėkmė. Viena vertus, visi norime tikėti, kad mumyse yra kažkas, kas leidžia mums visiems jaustis susijusiems, kažkas didesnio ir svarbesnio, tačiau, kita vertus, kai pradedame aptarinėti šias idėjas darbo vietoje, kyla pokalbis, kuris gali tapti nepatogus, pavyzdžiui, apie politiką, bet kodėl?

Man teko daug kalbėtis su vadovais, kurie tiki, kad yra kažkas didesnio, ir pripažįsta, kad jų sėkmė buvo sunkaus darbo, susitelkimo, disciplinos ir sėkmės – arba visatos – derinys. Tokie lyderiai paprastai yra laimingesni, mažiau prisirišę prie rezultato ir tikrai pozityvesni. Jie veikia remdamiesi tam tikru tikėjimu, kad viskas išsispręs aukščiausiam ir geriausiam visų labui. Tai nereiškia, kad jie yra šykštūs ar neįsipareigoję spręsti didžiules problemas; tiesą sakant, jie yra visiškai priešingi. Todėl man, daugiau kaip 25 metus studijuojančiam metafiziką, kyla klausimas, kodėl apie tai nekalbame daugiau?

Per pastaruosius porą metų tapo akivaizdu, kad psichikos sveikata, sąmoningumas, proto įvaldymas ir neigiamų minčių pašalinimas ar nutildymas tampa mūsų veiklos dalimi. Kai darbuotojai pozityviau vertina tai, kam jie dirba, jų mintys ir emocijos yra pozityvesnės ir jie patiria daugiau džiaugsmo. O paprastai, kai taip nutinka, pagerėja ir verslo rezultatai. Laimingesni protai, sukeliantys laimingesnes mintis, lemia gerą verslą.

Jei suprantate, kad kiekviena mintis, išeinanti į visatą, kuria tikrovę, ar nepagalvotumėte, kokį poveikį tuomet daro kiekvieno jūsų verslo darbuotojo bendros mintys?

Įrodyta, kad džiaugsmas, ramybė ir atsipalaidavęs protas geriau sprendžia problemas. Mūsų protai yra galingi. Galingesnis, nei mus mokė tradicinėje mokykloje. Galbūt sąmoningumas per pastaruosius dvejus metus labai smarkiai paplito darbo vietoje, tačiau jei norime iš tiesų pagerinti rezultatus, turėtume pradėti mąstyti apie sąmoningumą labiau moksliškai ir (arba) produktyviai, o ne kaip apie kultūros kontrolinį sąrašą.

Turėtume teikti ne tik kompetencija ir elgesiu grindžiamą mokymą ir ugdymą; turėtume suteikti vadovams priemones, kurios padėtų darbuotojams perprogramuoti ribojančius įsitikinimus ir išmokytų juos kurti ugdymo planus, apimančius visą asmenybę, o ne tik įgūdžius, reikalingus darbui atlikti. Nes nors ir galite išmokyti darbuotoją ką nors parduoti ir aptarnauti klientą, ar galite įsivaizduoti, kokią galią tas darbuotojas turėtų jūsų verslui, jei dirbdamas jo galvoje suktųsi pozityvios mintys? Ar žinojote, kad per dieną turime daugiau nei 6000 minčių, ir dauguma jų linkusios kartotis arba krypti į neigiamas? Tai reiškia, kad dauguma jūsų darbuotojų mąsto būtent taip.
„Bijau šiandien eiti į darbą”.

  • „Nemėgstu pardavinėti, bet žinau, kad turiu tai daryti”.
  • „Norėčiau, kad mano komanda būtų kitokia”.
  • „Man nepatinka, kaip šiandien jaučiuosi.”
  • „Aš nesu pakankamai geras.”

Tačiau tinkamai apmokyti jie galėtų mąstyti taip, o ne taip.

  • „Man patinka parduoti.”
  • „Man patinka susitikti su naujais klientais.”
  • „Esu labai laimingas, kad kasdien ateinu į darbą”.
  • „Aš esu nuostabus.”

Kaip manote, kokie būtų rezultatai, jei visa jūsų komanda kasdien atsibustų pozityviai nusiteikusi? Kaip tai paveiktų jūsų klientus? Ar ne laikas pradėti dialogą apie tai, kaip mūsų protas iš tiesų kuria geresnes įmones, ir mokyti savo komandas padėti žmonėms tapti pozityvesniais?

Štai keletas patarimų vadovams, kaip palaikyti pozityvesnį mąstymą ir mokyti savo darbuotojus, kaip jie taip pat gali pakeisti savo mąstymą.

  1. Pertvarkykite. Užrašykite situaciją ar mintį, kuri buvo neigiama, ir tada ją teigiamai pakreipkite. Pavyzdžiui: 1: Pavyzdžiui, „Mano viršininkas šiandien su manimi elgėsi labai nemandagiai” galima pertvarkyti taip: „Esu dėkingas savo viršininkui, kad jis parodė man netinkamą vadovavimo būdą ir aš galiu būti geresnis už jį”. Galbūt tai skamba perdėtai, bet įsivaizduokite, jei visi pradėtų laikytis tokio požiūrio; būtų mažiau apkalbų apie negatyvumą ir daugiau atsakomybės.
  2. Interpretuokite faktus. Kiekviena situacija, sukurianti neigiamą įsitikinimą, prasideda nuo interpretacijos. Pavyzdžiui, viename susitikime gali būti du darbuotojai, tačiau abu jie išsineša visiškai skirtingus dalykus. Neigiamą patirtį turėjęs darbuotojas galėtų prisiimti ypatingą atsakomybę ir interpretuoti situaciją kitaip, prieš tai prijungdamas prie jos emocijas, kurios virsta įsitikinimu.
  3. Kasdien parašykite tris teigiamus teiginius. Tai gali būti toks paprastas teiginys: „Šiandien bus puiki diena”.

Jos gali skambėti toli siekiančiai ir įkvepiančiai. Vis dėlto nuoširdžiai tikiu, kad jei norime sukurti ir įtraukti jaunąją kartą, turėsime permąstyti, kaip šiuo metu mokome ir ugdome, ir į savo komandas įtraukti pozityvaus mąstymo mokymus, kartu su pozityvių minčių laikymusi savo verslo atžvilgiu, kad galėtumėte pasireikšti neįtikėtinais rezultatais.